fredag 3 februari 2012

Vecka 39+0 och mödrapolibesök



En vecka kvar.
Omogen tapp, som jag gissade, men öppen 1 cm i alla fall. Bebisen ligger jättehögt och är rörlig. 3,5kg beräknas h*n väga nu så om jag går över lika mycket som senast så borde h*n vara ganska lika stor som Theodor. Men jag tycker nog att h*n skulle få komma ut nu snart. Läkaren hoppades att det startar av sig själv. En hinnsvepning fick jag men de fungerade inte på mig när jag väntade Theodor, och då var jag mer mogen än nu så inga förhoppningar på att något ska starta här. Om en vecka ska jag till rådgivningen igen och sen är det bara 12 dagar kvar till överburenhetskontroll så det är ändå inte lång tid kvar.

Robin förde mig till sjukhuset i morse, men jag fick gå in till stan sen och ta bussen hem för bilen krånglar i det kalla vädret. Kul att gå en km i -27 grader och blåst, not. Så det verkar inte bli något öppet hus för oss imorgon. Jag som sett fram emot det sedan förra året och nu måste jag vänta ännu ett helt år! Suck. Så om bebisen vill komma ut nu så får h*n nog så jag får något att göra. Jäkla skit vinterväder säger jag bara.
Tips på hur man kan fördriva en lördag hemma utan att det känns som att man gjort ingenting mottages.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar