onsdag 15 februari 2012

Nejnejnej...

Vi får inte åka hem idag. Och mina mammahormoner blåser upp det till en större sak än det är. Hon har gått ner för mycket i vikt så nu ska det börjas med ersättning var tredje timme. Jag ville verkligen verkligen åka hem idag! Skit också. Nog för att det vitigaste är att fröken är frisk och växer som hon ska men jag är ändå besviken. Och de kunde inte kläcka ur sig det här tidigare när de vägde henne utan väntade tills det var ca en timme kvar innan det sista läkarbesöket.
Theodor har gått omkring och släpat på ytterkläderna hela morgonen för han skulle hämta hem sin mamma och nu får han inte göra det. Skit också. Ingen glad mamma idag. Tycker att de hade kunnat förvarna om det här igår, för enligt sköterskan så var viktminskningsprocenten så hög igår redan.
Mest tycker jag synd om Theodor. Snart tror han väl att jag aldrig kommer hem igen...

3 kommentarer:

  1. Oj nej, mins precis den där känslan när jag var på bb, då S gått ner för mycket. Och hormonstinn som man är så blir de en stor sak av de hela.. Jobbigt, håller tummarna för att ni slipper hem så fort som möjligt! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till lillfröken. Detta var oxå exakt vad som hände oss för två veckor sedan. Jag ville så hem o så hade hon gått ner 9,7% (obs inte 10%) av vikten. Jag grät och grät :) Förbannad blev jag oxå för att ingen nämnde då de vägde honom kvällen innnan att han inte får gå ner nå mer. Amningen hade inte kommit igång och jag gav tutten (kanske lite väl ofta) emellanåt. Dessutom bad jag om tillägg dagen före men nej...då gick det inte. Jag hade faktiskt tagit med mig en egen tuttflaska o Tutteli men vågade mig inte riktigt ge det ändå på "eget bevåg". Det var tungt den där sista natten. Nu har han ju gått upp jättebra här hemma och jag var aldrig orolig. Jag blev så lessen o "frista" att jag och gubben stack på en lååång kaffepaus till kafeterian istället medan de fick vakta honom i kansliet :)

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos ni har fått! :) (skåda från ett nyari inlägg men kommenterar jer).
    Jaa-a he tycks vara så me dihär flickona att viktn rasar ådentlit på BB å man tror att man alder ska slipp hejm. Ja minnns hu fruktansvärt e va me Noomi, fast hon va ju föstås ett extremfall hon å som kom 3 viko bitnari. Men ja vejt alltså hu du känder e.
    Hoppas ni slipper hejm snart!
    Kram!

    SvaraRadera