måndag 13 februari 2012

Livet på BB

Theodor kom och hälsade på sin lillasyster idag. Han konstaterade att ja, där är en bebis oj oj och sen började han härja omkring. Han var nog ganska så trött. De var här i några timmar i alla fall och det var roligt med sällskap:) Skulle gärna ha följt med hem men det går ju inte. Tidigast i övermorgon slipper vi hem på grund av GBS infektionsrisken.
Lillan, som ännu inte har något namn, sover mest hela tiden. Ätit har hon inte gjort på flera timmar nu men jag ska vänta och se om hon skulle ändra sig och bli hungrig snart. Jag ska hämta kvällsmat åt mig just och se på tv. Har ingen rumskompis för tillfället. Lyx! Men det droppar säkert in någon inatt. Tösen ska bli pickad igen för att kolla crp en sista gång ikväll men det är först 11. Tror att jag sover då:p
Mest njuter jag nog av nyfödd bebis och är så lättad att hon kom ut redan:) Det trodde jag inte för ett dygn sedan! 2 timmar innan hon är född var jag ännu tveksam till om det verkligen var på riktigt:p Tänk så snabbt det kan vända! Så inget öppet dagis för vår del imorgon;) Får fira alla hjärtans dag här istället. Vi som egentligen skulle ut och äta, veckohandla och hämta paket på posten:p Men jag ligger nog heldre här och snusar bebis:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar