fredag 17 februari 2012

Första natten hemma

Igår när vi kom hem var jag ensam hemma med barnen en stund och det gick riktigt bra:) På kvällen fick vi besök av våra grannar. Roligt att vara social en stund!:) Klockan 9 åt lillan och så la vi henne i säng. Jag själv gick också och la mig före 10. Klockan ett hade jag alarmet att ringa och hon åt en stund och kakkade. Sen sov vi till lite före fem. Då åt hon en liten stund igen och sen sov vi till ungefär halv 8 då Robins alarm kom på. Så jag har verkligen fått sova mycket inatt för hon äter bara 15 minuter åt gången, och då äter hon väldigt effektivt. Sväljer precis hela tiden. Hon är så snäll och duktig vår lilla tös:) Theodor somnade halv 9 och sov tills Robin for till jobbet ungefär 12 timmar senare. Nu är jag alltså ensam hemma med båda barnen. Robin slutar runt 4 men före det kommer hans mamma och syskon hit:) Ska bli kul att visa upp lillan för dem:) Och roligt att få sällskap!
Theodor verkar annars väldigt stor nu. Ni kan tänka er vilken skillnad det är att byta blöja på en 3kg och en 12kg! Nu sitter han i sin matstol som är nerfälld till en "bil" och äter frukost framför Bolibompa. Jag har just matat lillan och hon sover på soffan nu. Har hunnit prata lite i telefon och äta frukost också. Ska försöka få ihop en förlossningsberättelse nu också:) Vi har ett namn som vi funderat på åt lillungen men vi har inte bestämt oss till 100% ännu.

1 kommentar:

  1. Skönt att vara hemma =)
    Ja visst blir det större barnet gigantiskt helt plötsligt. Hampus kändes flera år äldre när jag träffade han igen efter nästan tre dygn ifrån honom när Theo föddes =) Och om ett halvår tycker jag nog istället att det är Theo som blivit mycket större =)

    SvaraRadera