torsdag 9 februari 2012

Ditt som datt

Inte alla som har kläder som matchar tékoppen;)
Så här ser en höggravid mamma ut idag.
Köpte hem lite tyg igår:) Får se vad det blir...
Och så kunde jag inte hålla mig från att köpa den här underbara klänningen som kostade 3€. Det är ju ändå 49% chans att det är en flicka vi får;) Annars får vi ge bort den åt någon som har en flicka. Storlek 80 så det skulle passa perfekt till nästa jul, om vi får en flicka:)

Min rygg börjar lite ge upp nu. Om jag sitter rakt i ryggen så gör det ont nere i ryggen och om jag sitter mer bakåtlutad börjar det göra ont upp i ryggen. Blir väl att inta framstupa sidoläge i två veckor nu;)

Theodor var riktigt hostig igår kväll/natt. Men idag, inget! Trodde verkligen att hans förkylning skulle bryta ut idag, men kanske den kommer imorgon istället. Hoppas att han är frisk till tisdag för då är det allahjärtansdag-bal vid öppet dagis:) Och efter det ska vi med Robin till Amarillo på lunch. Börjar bli tradition att äta på Amarillo på alla hjärtans dag men den här gången tar vi det på dagen. (Om nu inte bebisen har kommit ut då redan, men det betvivlar jag)

Vet ni vad, egentligen är alla hjärtans dag det riktiga beräknade datumet:) Lika som att Theodors beräknade datum egentligen var 4 dagar efter det datumet vi gick efter med honom. Så egentligen gick jag bara över tiden 12 dagar med honom. Knäppt system de har här i Vasa med uträkningen av beräknat datum.

På kvällarna har jag faktiskt några sammandragningar, som inte gör ont alls. Måste väl vara bättre än ingenting? Idag har jag hittills under två timmar haft en och den gjorde inte heller ont:p Tänk när jag var i vecka 15 och hade sammandragningar lite hela tiden! Tror i alla fall att bebisen borrade sig neråt igår. Får veta om det stämmer imorgon på det nästsista rådgivningsbesöket:) Ser fram emot det! För jag har inget annat inplanerat nu före tisdag.

Det är konstigt hur det kan bli så stökigt fastän vi inte varit hemma på dagarna! Så idag ska jag nog städa lite. Har tänkt packa om BB-väskan också för nu minns jag inte mera vad jag packat ner;)

Det snöar idag, fastän det är -20... Äckligt. Hade för en liten stund tänkt att vi kanske skulle ta bussen in till stan idag och besöka öppet dagis, gå på café med en bekant och hämta ett paket från posten men nu känns det inte alls lockande att gå omkring på stan i -20 så vi stannar hemma. Som sagt så finns det saker som ska göras här...

Oj vad det nu rinner text ur mig idag! Kanske för att jag för en gångs skull har igång min dator och Theodor sitter framför tv och inte är intresserad av datorn just nu. Märker att sidvisningarna ökat de senaste dagarna. Någon som tycker att det är spännande att följa en höggravid blogg?;) Jag själv tycker att det är SÅ spännande när någon bekant till mig väntar barn men nu när jag själv har en dag kvar till beräknat datum känns det inte speciellt spännande eller nervöst.

Idag får bebisen inte komma. Det är för kallt och vår bil jävlas igen. Robin kom i alla fall iväg till jobbet men får se om han slipper hem sen. Suck. Det är inte meningen att det ska vara så här kallt! -24 hade bilen tydligen visat. Brrr.... Nu blev det ju lite mer spännande om man får ta taxi till förlossningen sen. Men jag ska minnas att det antagligen blir igångsättning om 15 dagar så då får vi nog ordnat med skjuts även om det skulle vara så här kallt igen.

Nej nu ska jag sluta skriva för det här orkar ni knappast läsa ändå;) Till er som orkade, ha en riktigt bra dag!!:)

2 kommentarer:

  1. Haha...vi får verkligen hoppas att bilen startar när det är dags :=) Annars får ni ringa taxi eller ambulans ;)

    Den där klnningen har Melody också. Hon hade den på julafton. Den är ju bara sååå söt :)

    SvaraRadera
  2. Jag kollar iaf flera gånger per dag in här hos dig! Spännande värre :)

    SvaraRadera