tisdag 14 februari 2012

Ensamt

Robin och Theodor for just hem. Jag utnyttjade tiden de var här med att gå i duschen och låta Robin byta kakkablöja;) Prinsesstårta hade de med åt mig och en bukett röda tulpaner:) Roligt med sällskap men jag skulle gärna ha följt med hem. Nå imorgon kanske vi slipper hem!:)
Lilla fröken, som ännu inte har något namn, har börjat använda napp. Hon hat stort sugbehov men orkar inte suga fast vid mig förutom när hon ska äta så det blev skrik och gnäll. Det var faktiskt en sköterska som rekomenderade att vi börjar med napp och hon sov så snällt med den i munnen och sa till när hon var hungrig på riktigt. Hon äter ganska sällan och korta stunder men jag hoppas att hon får i sig tillräckligt!
Märke annars lite rolig fakta angående henner siffror. Född 03:51, den 13/2, 3530 gram, 50 cm och 35 i huvudomkrets. Många femmor och treor:p Hoppas att vi får åka hem imorgon.
Nu sover hon och jag borde väl göra det samma men är inte trött. Är lite uttråkad så det är väl bara att vänta på kvällsmaten om 2 timmar nu då. Kommer att bli dyrt att veckohandla när min aptit vuxit så mycket;)

2 kommentarer:

  1. Och på tal om siffror: hon är långt ifrån ensam om att ha födelsedatum den 13. :) mamma-mommo

    SvaraRadera
  2. Sofia/Colins mamma14 februari 2012 kl. 18:51

    Grattis till babyflickan!! Va söt hon är - och lik Theodor!

    SvaraRadera