onsdag 29 februari 2012

4 minuter

Så länge hann jag vara ensam inne innan lillsyster vaknade i vagnen. Som tur är så sover Theodor ännu. Han var väldigt svårsövd idag men när jag nästan gett upp efter att ha kommit tillbaka hem efter en promenad så knuffade jag vagnen lite fram och tillbaka och då somnade han.
Jag har huvudvärk och borde verkligen städa här för som det ser ut nu så ger det mig bara mera huvudvärk. Har förståelse för de som har det äldre syskonet på dagis fastän de ändå är hemma. Och så är jag förbannad på Vasa stad som inte betalar mig för att vara hemma med Theodor för att jag ändå är hemma med Wilma. Jag säger bara en sak, det är inte samma sak att ta hand om ett barn som att ta hand om två! De som bestämmer över selektiva tillägget får gärna komma hit och prova på så kanske de ändrar syn på saken.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att det inte var så stor skillnad då tvåan kom, man var van att hantera en baby från tidigare och behövde inte fundera så mycket på såna saker som man funderade på med den första. Det gäller bara att ändra sina rutiner och vanor så går det som en dans, och att ha en bärsjal om babyn inte trivs annanstans än i mammas famn, då har man båda händerna fria och kan syssla med det äldre barnet :)

    SvaraRadera
  2. hur mycket har du på wilma när ni är ute med vagnen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har vanliga kläder, en tjockare fleece halare och så är hon inne i en åkpåse i mjukliften.

      Radera
  3. Ja, det är nog skit med tilläggen när man blir ledig med tvåan. Vi får ju inte någå från staden (kommunen) i korsholm, men som alla andra mister vi vårdtillägget för det äldre syskonet. Störande det me.

    Ganska snart vänjer du dig med två barn hemma tror jag. Men lika mycke egen tid har man nog inte, inte ens såhär efter ett halvår som tvåbarnsmamma. Tyvärr... Fast nog hinner vi ha det sen när de flugit ur boet ;)

    SvaraRadera