söndag 5 februari 2012

Lus(s)tiga fastlagsbullar

Igår åt vi de här faslagsbullarna. Man tager vad man haver:)
Theodor brukar inte få sötsaker riktigt ofta men igår fick han en egen bulle. Han åt inte ens närapå hela:p
Och magen hänger med.
Jag bytte faktiskt köksgardiner igår. Tvättade till och med fönstret! Och nya stoldynor, som skymtar på nedersta bilden, bytte jag också till. Så nu är det vår i vårt kök, nästan.

Det tog lång tid innan Theodor somnade igår! Men till sist somnade han. Nu är han nog vaken, men ligger sin säng och pratar. Jag vaknade före honom också idag och har smitit ut till vardagsrummet igen. Får se om han hittar mig idag eller om han går och terroriserar sin sovande pappa;)

Idag står presidentval på agendan (=ca 2 km promenad i kylan). Men vi ska via butiken också så det blir nog ca 3 km promenad i kylan. Men det borde inte vara lika kallt idag som igår!

19 dagar kvar tills jag gått 2 veckor över tiden:) Tiden går visst framåt här också!

Usch, det verkar blåsa och snöa idag... Aldrig är man nöjd med vädret. Jo, jag ska vara nöjd när det börjar smälta och jag få använda gummistövlar:) Härlig årstid våren! Den bästa! Men ännu är det några veckor kvar av kylan. Tur att vi har gårdskarlstur färst i slutet av mars så kanske, kanske det inte behövs skottas snö:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar