fredag 10 februari 2012

Just idag

Idag måste jag för första gången ta och sätta mig ner för att få på mig mina vinterstövlar. Är väl egentligen ganska konstigt att jag hittills klarat av att stå på ett ben och göra det men idag gick det inte mera. Idag var också första gången som vinterjackan inte gick fast. Så jag börjar vara klar med det här att vara gravid nu för en tid framöver.

Vi har varit ute idag. Bl.a. så hämtade vi posten och Theodor hade fått ett paket från sin mommo och moffa. Lätt att locka in honom med det sen när vi var klara ute;)

Och så har vi skottat lite snö:) Men det var inte mycket och var inte tungt.
Och det röda "bandet" mellan mig och Theodor är en superbra uppfinning! Lagom långt och elastiskt så han får springa omkring utan att han springer ifrån mig. Tro mig, om han skulle springa iväg nu så skulle jag inte komma ifatt honom så att gå ut utan bandet skulle nog vara en stor risk i trafiken... Min foglossning är värre idag än förr men jag antar att det har att göra med att bebisens huvud trycker på mera.
Ja roskisarna förde vi också ut så nu är det bara disken att ta hand om här före Robin kommer hem. Men jag ska vila lite först. När jag vaknar på morgonen runt 7 så kan jag inte somna om mera. Vet inte varför men det gör mig istället trött på dagen. Theodor vaknade faktiskt redan lite över 8 idag så får se hur tidigt han somnar ikväll.
Oj oj, att smidigt hoppa upp ur soffan och springa efter Theodor är ett minne blott;) Börjar faktiskt känna mig ganska klumpig nu och, som sagt, färdig med det här. Men nu är det snart helg och det betyder att jag inte ensam tar hand om Theodor:) Sen är det bara måndagen som är lite jobbig för på tisdag ska vi till öppet dagis på bal och sen ut och äta. På onsdag far vi säkert också till öppet dagis och så hittar vi förhoppningsvis någon som vill träffa oss på stan på eftermiddagen. Torsdag har vi inget inplanerat och på fredag blir det rådgivning igen. Sen är det plötsligt helg! Öppet dagis på tisdag och överburenhetskontroll på onsdag och sen igångsättning någon dag efter det. Så ser den närmaste tiden ut för oss om bebisen inte kommer ut av sig själv. Ja nu blev det här ju ganska långt igen. Har lite mera att komma med nu när det är lite spännande;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar