lördag 11 februari 2012

1 dag över

Ja då får man börja räkna uppåt igen då:p
Känner mig piggare nu än i morse trots att jag sovit dåligt. Kanske för att maten snart är klar och sen ska vi in till stan och fördriva tid:) Förhoppningsvis gå igång förlossningen, haha;) Nej inga tecken på att bebisen skulle vilja komma ut detta datum heller. Verkar som att det skiter sig med våra ett-nolliga födelsedatum här i familjen.
Högst 13 dagar kvar till igångsättning. Just var det ju 20!:) Så tiden går framåt. Hoppas att den fortsätter gå framåt i samma takt som förut fastän jag passerat beräknat datum. Och hoppas att jag får sova nästa natt! Om inte så ska det vara av en giltig orsak som t.ex. att jag föder barn.
Det är konstigt hur jag tycker att det är mer spännande när någon annan är gravid de sista veckorna än när jag själv är det:p Men om jag skulle tycka att det är spännande hela tiden så skulle jag nog få något fel. Men varje gång jag stiger upp ur sängen så finns tanken "tänk om vattnet går nu" i huvudet fastän jag verkligen försöker att inte tänka så! Och varje morgon är jag lite besviken över att inget startat under natten eftersom de flesta förlossningar startar under natten.

Nu börjar maten vara klar så jag ska duka på bordet. Uppdaterar sen när jag gått igång förlossningen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar