tisdag 1 maj 2012

Första maj

Idag har vi firat första maj som tusentals andra Vasabor. Theodor vaknade 20 före 10 i morse! Lyx på hög nivå må jag säga. Vi for in till stan och tittade på veteranbilar och gick en liten sväng på det smockfulla torget innan vi återvände hem. Vagnen var nästan helt onödig för Theodor ville gå själv nästan hela tiden.

Vi åt Wienerschnitzel, klyftpotatis och sallad. På kvällen for vi till lekparken igen och där var vi lite mer än en timme.
Theodor blev 1 år och 11 månader idag. Bara en månad tills han fyller två!
Vårvädret håller i sig och jag njuter verkligen av det! Visdomstandvärken är försvunnen också!:) Men jag har de senaste dagarna varit väldigt trött fastän jag sovit 8-10 timmar per natt! Borde inte vara hb som är lågt för det brukar jag alltid ha högt. Kanske bara något tillfälligt och amningsrelaterat? Skyller på amningshormonerna. Vår bil fungerar lite nu! Så imorgon ska vi till öppet dagis:) Theodor somnade snällt ikväll men Wilma verkar ha lite svårare att somna. Tänk att det är maj månad redan! Maj är den absolut bästa månaden. Man har hela sommaren framför sig, man njuter mest av varje liten solstråle och allt blir grönt så småningom:) Jag trivs jättebra utomhus nu när vädret är så härligt!
Nu börjar klockan bli mycket så jag ska ta och lägga mig bara Wilma somnar. Kanske äter hon först tre inatt när hon somnar så här sent?! Kan ju alltid hoppas på det:) Tiden går så långsamt när jag ammar henne på natten fastän det bara är fråga om 8 minuter. Men det här är en kort period bara som hon äter på natten. Om ½ år kanske hon sover hela nätterna? Vem vet:) Försöker i alla fall ta vara på varje liten sekund av bebistiden för den är så otroligt kort men så underbar! Hoppas att ni haft en trevlig första maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar