söndag 13 maj 2012

Fritid

Orkar inte sy ikväll. Längtar efter ett hobbyrum där jag kan ha symaskinen på ett bord med en bekväm stol framför. Kanske ett stort klippbord också och industrimaskiner istället för min hemsymaskin. Men nu får jag nöja mig med köksbordet eller soffbordet. Inte det mest ergonomiska så tre kvällar i rad med krokig rygg kanske inte är att föredra.
Började läsa en bok istället men hade bara ro till att läsa några sidor. Jag kan inte bara ta det lugnt! Det här är den enda lediga stunden på dygnet och det känns som att jag måste göra något! Men det finns nästan inget som ska göras, och det som ska göras kan jag inte göra nu när Theodor och Wilma sover. Starta datorn orkar jag inte göra för å haskar jag bort en massa tid. Vilket dilemma... Kanske ska fundera ut vilken duk vi ska ha på border på dopet i brist på annat vettigt att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar