söndag 6 maj 2012

Söndagdsflum

När jag var liten fasade jag för några saker. Bl.a. ville jag hoppa över femte klass för att slippa få vaccin. Inför föräldraskapet fasade jag för kakkablöjor och att torka upp spyor. Idag har jag fått erfara att det inte är så farligt som jag trodde!

Theodor har vait sitt vanliga jag sen sista spyan kl.11 och somnade på två röda men med lilla fröken gnällspik (som har blivit ganska stor!) är det inte lika bra ställt. Nattsömnen har blivit klurig. Hon är jättesvår att få sövd på kvällarna och så vaknar hon 3-4 gånger per natt istället för två.

Nu vill jag bara sova men Wilma är vaken och skrikig ännu så det lär nog ta en stund innan sömn blir aktuellt för min del.

Wilma har annars börjat röra sig lite, omedvetet. Hon svänger 90grader på golvet och knuffar sig uppåt där hon ligger. Så gjorde inte Theodor så det här är lite nytt för oss.

Nej nu ska jag försöka få fröken att somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar