måndag 21 maj 2012

Den trötta dagen

Theodor sov till halv 9 i morse! Lyxigt värre! Efter frukost gick vi till lekparken men Emma och Lucas. Theodor hade med sin nya sparkcykel men orkade inte ta sig fram med den hela vägen. Men praktiskt nog så gick det att hänga den på vagnen, fastän han har sparkcykel modell större.
Wilma passade på att kakka i tygblöjan i lekparken så jag och hon gick hem en sväng och bytte medan Theodor lämnade kvar i lekparken med sin kompis:)
På eftermiddagen har jag fått dopet bortstädat och så har vi sovit alla tre! Så skönt! Lite huvudvärk har jag haft idag också men nu mår jag bra:) Wilma har varit riktigt gnällig ikväll men jag tror att hon var övertrött. Nu sover hon i alla fall. Theodor leker i sitt rum men ska egentligen sova. Så länge han hålls i sitt eget rum så får han vara vaken. Kan ju inte tvinga honom att somna heller och han går själv till sängen och somnar när han blir trött. Lampan är trasig i hans rum så han får leka i mörkret så det gör säkert att han inte är vaken så länge;)

Imorgon sticker vi till öppet dagis. Har en del ärenden att uträtta i stan också och så ska det handlas. Kan inte leva på tårta hur länge som helst;) De kilon som jag tappade när vi hade maginfluensa har nog kommit tillbaka nu med dop-gottet;)

Har fått närvaro/frånvaro blankett från skolan. De vill veta hur jag tänker göra i höst. Om jag kryssar i att jag är frånvaroanmäld kommer de att sparka ut mig ur skolan, sa rektorn när jag frågade om det finns något undantag när jag varit frånvarande p.g.a. mammaledighet. Alla andra skolor har så att man får vara frånvaroanmäld längre när man är det p.g.a. barn men tydligen inte denna mansdominerade skola inte. Skit. Tänker i alla fall försöka hålla mig inskriven och överklaga om de tänker sparka ut mig. Tycker att det är så orättvist att det bara är såhär i min skola! Blir riktigt arg när jag tänker på det. Har hört om andra som fått vara frånvaroanmäld längre från samma skola men p.g.a. andra saker. Men det var för några år sedan så lagen kan ha ändrats sedan dess antar jag. Hoppas i alla fall att jag på något sätt kan hålla mig inskriven ännu ett år.

1 kommentar:

  1. absolut överklaga i fall att de sparkar ut dig under mammaledighet! så får man väl nte göra, oberoende om man varit frånvaroanmäld ett år från förr!? Låter ju helsjukt!

    SvaraRadera