tisdag 29 maj 2012

Till sist

Till sist tog jag mig upp ur soffan och släpade fram datorn, som befann sig under soffan fel väg och därav fick rispor på sig... Igår tog vi fram bröllopstårtan ur frysen och korkade en champagne som vi fick till bröllopspresent. I brit på champagneglas (alla xx som vi har finns hos mina föräldrar, tror jag?) så tog vi vinglas:p Robin hade med sig rosor hem:) På kvällen var vi på "hemligt uppdrag" men det får ni veta mer om en annan gång.
Inatt sov Wilma nästan rekordbra! Hon sov först 5 timmar i sträck, i egen säng. Sen fyra timmar till i sträck, också i egen säng. Sen sov hon kanske en timme till innan hon fick komma bredvid mig och så sov vi tills Theodor vaknade klockan 9! Hade tänkt ta halv 10 bussen in till stan men det fick vi glömma. Istället tänkte vi ta tians buss. Det enda problemet var att det inte finns någon tians buss så vi stod och väntade på bussen i 40 minuter innan det kom någon. en klen tröst vad att det också var en tant där som trodde att det skulle komma en tians buss så vi(jag) fick prata lite finska. Gick från torget till öppet dagis med Wilma i bärsele och Theodor i resevagnen. Idag vid öppet dagis var det många som är jämnåriga med Theodor och som jag är ganska bra bekanta med:) Riktigt roligt hade vi, tills de stängde klockan två. Då la jag Wilma i vagnen och Theodor fick gå. Vi gick in till stan, köpte examensgåva åt min lillebror, tyg och dragkedja åt min nya klänning som är under tillverkning för tillfället. Har klippt ut alla delar ikväll så imorgon kanske jag orkar börja sy. Sen tog vi bussen hem, satt hemma ungefär en halvtimme innan Robin kom och hämtade oss och så for vi till butiken. Kom hem och skulle laga hamburgare men när alt var klart och stekt så märkte vi att de nyinköpta hamburgarbröden var mögliga fastän de går ut i juli!! Inte den trevligaste upptäckten... Blev smörgås med en massa pålägg istället.

Ikväll har Wilma vaknat redan fem gånger och gråtit. Får se om det blir en lång natt det här. Hon är lite hostig och jag hoppas så att hon blir frisk till torsdan för då är det vårfest med öppet dagis, utomhus. Men om hon inte är frisk så stannar vi hemma. Det är inte hela världen. I helgen ska vi göra ett försök att åka norrut men vår bil. Den verkar vara fixad nu *ta i trä*.

Jag har lite huvudvärk och mår lite illa av all mat jag tryckte i mig nu på kvällen, kombinerat med tre stora muggar kaffe idag så jag tror jag behöver en god natts sömn nu igen:) Men vi lever och mår ganska bra, så nu har ni fått en uppdatering:) Imorgon har vi inga planer alls! Skönt det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar