fredag 11 maj 2012

Dagens kameratömning

Blev less på ishockey när det blev lika mellan Finland och Kanada och startade datorn. Kände på mig att nu går det åt skogen och hittills så leder Kanada med ett mål. Hittar vettigare saker att göra än att se på när Finland förlorar. Så här kommer ett blogginlägg. (Är btw otroligt trött på alla reklampauser som de ska ha i ishockey nu)

Mor och dotter
Theodor har lite smått börjat intressera sig för att ha Wilma i famnen nu. Ibland försöker han plocka upp henne själv från golvet och det är inte så omtyckt... När Wilma tappade en tossa idag så blev Theodor helt till sig och ville genast ner från matstolen och sätta tillbaka den på foten. Gullunge:)

Far och dotter
Och på tal om Wilma så fortsätter hon med att ha svårt att somna på kvällen. Lite gnäll hörs från sovrummet ibland men det verkar lite som att hon är på väg att somna nu. Hoppas hoppas! I helgen har vi ingenting inplanerat. Robin ska skriva på slutarbetet för nästa vecka börjar han jobba igen. Kontraktet är påskrivet så vår inkomst är tryggad en stund framöver;)

Rådgivning för båda ungarna på måndag. Och då börjar nog maten ta slut också misstänker jag men någon fungerande bil har vi ännu inte. Får se om vi handlar här i butiken bara. Men Wilmas droppar börjar ta slut. (Fungerade inte så bra att bara ge dem två gånger per dag... Mera pruttar och lite mera skrik.) Så någon gång i början av veckan måste vi in till stan men jag tror att vi kombinerar det med öppet dagis:) Och vi får ta och åka buss åtminstone ena vägen om inte bilen mirakulöst börjar fungera. Ha ha.

Annars, var är vårvädret? Tycker nog att det är lite kallt, mulet, regnigt och trist för att vara maj... Maj som annars är min favoritmånad med grönska, värme, ishockey VM, Eurovision... Men hittills har maj bestått av bl.a. maginfluensa, kyla, regn, blåst. Men det är ännu mycket kvar av månaden, så ännu finns det hopp;)

Wilma verkar ha somnat nu!:) Så jag ska också gå och lägga mig snart. Om jag inte plockar fram symaskinen. Håller på med en klänning åt Wilma som jag började med när hon var pytteliten så jag vet inte om den ens går på henne mera men om jag väntar längre så lär den inte börja passa bättre så kanske lika bra att sy den klart nu. Borde borde borde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar