lördag 5 maj 2012

Wilmasyster

Theodor har kommit på ett sätt att kombinera Wilma och lillasyster: Wilmasyster!
De här ungarna sov till 9 i morse så jag fick nästan sovmorgon igen men låter Robin sova ännu lite längre. Det har är inte snö på marken *puh* men det har ösregnat ganska mycket. Och regnar gör det ännu så det är ganska mörkt och inget uteväder. Kanske skulle ta och vårstäda riktigt ordentligt på riktigt idag nu när vädret är så trist.

Wilma är ganska lättunderhållen nuförtiden. Hon ligger i babygymmet och jollrar och försöker få tag i en leksak som hänger där:) Ser ut som att hon försöker komma över till mage också! Jösses. När blev min lilla bebis så medveten om omvärlden?! Och min äldsta "bebis" fyller snart två! Det är härligt att kunna börja kommunicera bättre med honom nu när han pratar en hel del och förstår mycket. Men på samma gång är det ju inte lika roligt med trotset som har följt med hans ålder. Men det ska väl bli värre ännu antar jag. Men man klarar nog av mer än man tror och anpassar sig till nya situationer förvånansvärt bra. Hur fick man tiden att gå när man bara hade ett barn? Hur fick man tiden att gå innan man hade barn?!! Måste nog säga att det är roligare att vara hemma med två barn än ett:) Lite utmaningar måste man ju ha här i livet:)

Nu försöker Theodor peta in sina fingrar i alla öppningar på min dator så jag ska lägga undan den, högst upp i bokhyllan, så att han inte kommer åt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar