tisdag 15 maj 2012

Den lyckliga dagen

Jag har gått med ett leende på läpparna mer eller mindre hela dagen idag:) Tog bussen in till stan. Trodde att butiken öppnade först 9 så att vi skulle hamna att vänta tills dess med att handla mat men den öppnade redan 8! Skön promenad till öppet dagis med Theodor i resevagnen och Wilma i Manducan. Vi kom fram ganska exakt när de öppnade och ingen annan var där då ännu. Theodor var så glad att äntligen vara där igen. Ganska snart började det droppa in folk, men det blev inte för många. Bl.a. Emma och Lucas hittade dit vilket var riktigt roligt:) Theodor leker så bra med Lucas! Sen fem minuter innan de stängde så for vi ut genom dörren in mot stan igen. När vi gick om en skolklass som hade gymnastik och några elever hade kortärmade tröjor på sig så kunde jag inget annat än ta av mig min stickade mössa;) Vi handlade vid Citymarket och fick allt inköpt som skulle köpas. Så nu är det bara en "handling" kvar innan dopet och det blir på fredag här i närbutiken. Efter att vi handlat var stod vi och väntade på bussen 20 minuter i solskenet. Vid det här laget hade Theodor somnat i vagnen och Wilma sov i bärselen. Väl hemma åt Theodor en banan, Wilma fick ny blöja och lite mat i sig och sen gick vi till lekparken och var där en stund med Emma och Lucas. Riktigt varmt och skönt där! Hemma igen så lagade vi mat och Robin kom hem med en del nya möbler, så nu blir det mera förvaringsutrymmen här:) Ikväll har vi skruvat lite möbler, putsat lite silver och så har Theodor kommit sig i säng och somnat. Wilma sover ännu i bilstolen och jag börjar nästan tro att hon somnat för natten, men så kan vi inte ha det. Fröken ska ju ha ny blöja, pyjamas och mat i sig först så jag får nog ta och väcka henne. Hoppas att hon inte är allt för pigg för jag vill komma i säng i något skede idag också. Imorgon ska vi nog bara vara hemma och städa. Städa, städa och städa lite till ännu. Ska bli skönt att få det riktigt fint här! Och så beställer jag bra väder till söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar