tisdag 6 mars 2012

Sigh.


Det blev gröt till kvällsmat. Maizenagröt. Med sylt. Hallonsylt. Jag är trött. Det är så typiskt mig att agera aktiv och duktig för mycket. För länge. Så nu, klockan halv åtta, när alla i familjen är vakna ännu (Theodor behöver ny blöja, pyjamas, kvällsmjölk och borsta tänderna. Wilma har sovit länge så hon behöver mycket mat och pyjamas) så suckar jag nog över allt som ska göras ännu. Men allt är ställt i ordning inför morgondagens öppet dagis och stadsresa. Och det underlättar sen imorgon när ungarna ska tvättas, kläs på och få ny blöja ännu en gång innan vi fyller bilen med megaskötväskan och syskonvagnen. Syskonvagnen som inte går in i bilen hel utan måste tas i två bitar, så det blir krångel sen när jag måste göra det ensam. Nu börjar Theodor bli omöjlig. Dags att få honom i säng och sen får jag börja ställa mig och Wilma i säng också. Ska bli skönt att sova:) Mycket skoj inplanerat imorgon! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar