torsdag 8 mars 2012

Dopinspiration





(Bilderna lånade från google)

Det är önskvärt att barnet senast döps vid sin tvåmånadersdag, säger församlingen. Det är inte många helgen kvar innan hon blir två månader så jag misstänker att hon kommer att vara över två månader när hon döps. Först måste vi ha ett datum, en präst, mellannamn och två faddrar (minst). Och det här med faddrar är så svårt, så svårt, så svårt. Finns så få att välja mellan men på samma gång så många, om ni vet vad jag menar. Finns inga självklara förslag men en hel del "kandidater". Hur ska man kunna välja? Dra lott?! Låta kandidaterna fylla i en ansökan?! ;)
Mellannamn är lite lättare nog bara vi tar och funderar lite. Jag har redan ett som jag vill att hon ska få men det tänker jag inte avslöja här ännu inte.
Dopklänning så tror jag att vi vet vilken vi ska använda. Och jag ser fram emot att få pyssla ihop några inbjudningskort fastän vi bara bjuder den närmaste familjen. Och jag kanske till och med försöker mig på att baka en tårta själv! Men det måste jag nog öva på innan för jag har aldrig gjort något annat än gräddtårta förut och de brukar se ut som de gör...

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina tårtor :) nu blev jag sugen på att baka!!!

    SvaraRadera