torsdag 8 mars 2012

Kvinnodagen

Dagen då man gör kvinnliga saker som att dammsuga, uppfostra barn, diska och tvätta kläder. Eller hur var det? Jag som hade tänkt strunta i städdelen idag har redan hunnit dammsuga hela lägenheten. Och det måste diskas och åtminstone två maskiner tvätt ska tvättas. Theodor är extra trotsig idag men jag har varit extra trevlig och vi har både pysslat och spelat instrument idag. Har lite smått börjat planera inför dopet också:) Wilma bara sover idag tycker jag. Det är väl ganska passande det eftersom det är så mycket som ska göras i alla fall. Jag som inte druckit kaffe på jag vet inte hur länge har redan fått i mig tre koppar, alltså en mugg, idag. Men jag får nog koka lite till snart tror jag. Kaffe behövs nog för att överleva som småbarnsförälder misstänker jag. Och det är ju inte SÅ onyttigt i sig, bara kakan som man äter till kaffet;) Men nu ska jag fortsätta städa och hålla tummarna att Theodor somnar på golvet framför Drömmarnas trädgård. Ha en bra dag alla kvinnor där ute:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar