onsdag 21 september 2011

Syskonfunderingar

En sån här skötväska beställde jag härifrån. 19.90€ men normalt 79€! Vilket fynd och säkert jättebra sen när jag ska ha med skötsaker till två barn:)
Sen har vi börjat fundera på alternativa lösningar till syskonvagn. Hittade in till den här sidan som säljer en sån här. Tror inte att Theodor kommer att orka stå på ståbräda lång tid så en med sits skulle ju vara bra. Men sen har vi ju Manducan också som bebisen kan vara i. Vet att det finns de som har bebisen och ligga i vagnen och barnet att sitta längst ner på vagnen, men håller det faktiskt?! Isåfall måste vi köpa en ny liggdel som är mindre, en mjuklift. Sen när båda barnen kan sitta så kan det bra hända att vi köper en enklare syskonvagn. Men på vintern är det inte så lyckat med små hjul. Det är svårt det här. Det är ju inte helt billigt med syskonvagn, speciellt inte om det inte är nödvändigt och jag har ärligt talat inte kommit fram till om det är helt 100% nödvändigt eller inte. Jag har kommit på en situation där jag kan tänkas behöva den och det är när vi tar bussen in till öppet dagis men då går det egentligen att ha den yngre i bärselen. För syskonvagn på bussen är väl inte helt populärt heller kan jag tänka mig. Får fortsätta fundera.

Har börjat fundera lite mer runt nästa förlossning också och har kommit på hur den skulle bli som bäst. Den 24 februari, en fredag, får värkarna gärna starta på dagen. Sen får vi fara in på kvällen och så föds ungen naturligt utan några komplikationer. Sen far Robin hem ca. 21 på kvällen och hämtar Theodor från barnvakt. Sen är jag på BB till söndag och så råkar Robin ha självstudievecka veckan efter så jag skulle inte behöva vara ensam med barnen från början:) Låter inte det bra då? Måste ju vara lite realistisk och räkna med att jag går över tiden så då kan jag lika gärna gå över ända till den 24;) Kanske jag ställer in mig på det så är det bara en bonus om ungen kommer ut tidigare:p Längtar verkligen efter att få veta vem som ligger i magen och sparkar hela dagarna:) Kanske en liten Wilgot. Flicknamn är det värre ställt med... Kanske jag har svamlat tillräckligt nu för några timmar?:) Blev bara på humär att skriva "lite". Men nu ska jag också ta något att äta:) Hoppas att ni alla får en fin onsdag!

1 kommentar:

  1. Jag håller på att gå sönder när vi inte kan använda vår syskonvagn! Har inga ordentligt stora jackor som täcker mig och babyn m jag bär honom i sjal eller manduca, så det är lite knepigt nog.. Kan tänka mig att det på vintern kan vara ännu mer problematiskt... (bara en fundering)

    Jag satt och funderade ofta hur min drömförlossning skulle vara, när den sku starta, hur den sku gå osv. Men det blev lite annorlunda.. Fast nu när man tänker i efterhand var det ju precis så det skulle vara, det sku börja just med vattenavgång på eftermiddagen/kvällen och han sku födas på natten. Nästa baby beställer jag dock att födas på dagen och förlossningen att starta på morgonen efter en hel natts sömn :)

    (p.s. jag tänkte mig också att jag sku gå rejält över tiden, kvinnor i vår släkt gör nämligen det oftast, och blev väldigt positivt överraskad att det satte igång på bf! fast samtidigt var det jätte overkligt när man inte haft en aning att det då redan sku börja hända)

    SvaraRadera