onsdag 19 december 2012

Sjuklingarna här igen

Försöker få lite julstämning mellan näsor som ska snytas och blöjor som ska bytas (haha, där fick jag till ett rim också). Min hals är lite sjuk idag och så är jag lite rosslig men känner mig varken trött eller sjuk. Får nu se hur den här förkylningen tänker ha det. Ungarna hostar och är snuviga, lika som igår men kanske snäppet bättre? Igår hämtade vi de sista julklapparna så nu är vi redo för julen! Gav bort lite julgodis också:) Har ännu en burk med tryffel som ska ges bort, gissa åt vem?;) 
Och det här med att få tag i julstämningen går väl sådär. December har gått alldeles för fort! Och radio x3m är så bra (har blivit mer eller mindre beroende) så jag har hellre på det är julmusik. Hm... Kanske inte riktigt hjälper till med julstämningen det inte. Vi hade tänkt besöka öppet dagis ännu den här veckan men jag tror faktiskt inte att det blir av:( Och vi har glömt Theodors tomteluva där och den vill vi gärna ha före jul så jag vet inte riktigt hur vi ska hantera det... Med närmare eftertanke så låter ungarna nog inte bättre idag. Skrääp. De har lovat kallt i helgen. -27 när vi ska köra bil. Vår bil gillar inte sånt. Julen 2010 så var det ca -30 och en vattenledning frös sönder dagen före julafton i Terjärv så där var folk utan vatten ett tag. Förra året var det plusgrader och ingen snö alls någonstans. Och nu har de lovat närmare -30 igen. Tänk så det kan vara olika från år till år! Vet inte vilket jag föredrar faktiskt... Nu får vi ju en vit jul (om det inte börjar regna meteorer på fredag...).

2 kommentarer: