torsdag 27 december 2012

Året 2012

Året är inte riktigt slut, men vi tar det ändå:)

Januari

I Januari så fortsatte magen att växa.
Och vi ställde allt i ordning inför bebisens ankomst. Vi var väldigt spända på att få träffa den nya familjemedlemmen.
Flera av mina bekanta fick sina bebisar redan i slutet av januari, fastän de var beräknade till februari men jag kände mig säker på att gå över tiden ännu länge länge.

Februari

Så kom februari, mera snö och mera köld. Vi åt fastladslussebullar.Gick på stan en hel del. Och besökte såklart öppet dagis.Väntade och väntade på bebisen.Och så plötsligt kom hon ut snabbt som en raket bara tre dagar över tiden och så blev vi en familj på fyra. Lyckan är enorm!
Mars 

Lillasyster växer så det knakar...
 ...och snön smälter sakta bort.
Den första månaden som tvåbarnsmamma var tuff men sen vände det. 

April

Våren blev mer och mer verklig och det var riktigt härligt väder ute! Syskonvagnen blev väl använd.
När det kom mera snö för sista gången byggde vi en snögubbe som smälte bort på någon timme. Påskbrasa hann vi också vara på som vanligt.

Maj

Lillasyster fick namnet Wilma Johanna Alice en fin söndag i maj.
Vi njöt av våren och allt det gröna, oftast i lekparken. Vi firade Theodors två-års dag lite i förskott och han fick en sparkcykel.
Vi firade också vår första bröllopsdag.

Juni

Så kom juni, en av de bästa månaderna. Theodor fyllde 2 år:)
Robin fyllde 23 år.
Vi var ute mycket, och jag brände ryggen ordentligt den dagen som den här bilden är tagen. Är ännu brun från sommaren nu i December!
Vi var också på American Car Meeting i Nykarleby vilket blivit lite av en tradition.
 
Och Robin blev ingenjör.
Vi satt på terass utan ungar på midsommaren. Det var en riktigt rolig kväll tillsammans med kompisarna!
 
Juli

I början av Juli for vi iväg på vår första familjesemester på fyra, till Helsingfors.
  
Wilma blev fem månader
Theodor cyklade.Och klättrade högt i en klätterställning.Vi simmade i Theodors simbassäng medan Wilma låg i paraplyskugga.
(Åh vad jag börjar längta till sommaren när jag ser de här bilderna!! Och inser också att jag måste börja fota mera och blogga oftare...)

Augusti

Wilma lärde sig att sitta.
Jag skaffade glasögon.
Vi var på juthbacka marknad.
Och Wilma började dra sig fram.
Och så flyttade Wilma in till Theodors rum.
 
September

Vi försökte ta lite proffsigare bilder...
Vi prydde Vasabladets förstasida.
Vi lekte och härjade.
  
Och så var vi på skogsutflykt med öppet dagis:)

Oktober

Wilma steg upp och stå.
 
Och steg upp och stå i spjälsängen.
 
Vi packade, packade, packade och flyttade.
 
Men före det hann den första och bästa snön falla.
 

November

Wilma hade gungpremiär.
 
Vi köpte ny tv.
 
Vi försökte få allt i ordning i nya lägenheten.
  
Ungarna har mer glädje av varann än någonsin förut.
 

December

Vi firade lillajul.
 
Jag fyllde 22år.
  
Vi bakade pepparkakor och pyntade julgranen.
 
Vi blev förkylda.
 Vi skickade julkort i sista sekund, ungefär.
 
Jag hade 22års kalas.
 
Vi firade jul med familj.

 
Och där är vi nu. Snart nalkas ett nytt år som förhoppningsvis inte innebär någon flytt! Jag har hållit mitt nyårslöfte även dett år och planerar att ha samma löfte nästa år, att inte röka. Har inte rökt på snart två år, och då var det nog bara någon enstaka. Kan egentligen inte säga att jag på riktigt varit en rökare. Men det är ändå ett löfte som jag tycker om:) Dessutom ska jag träna mera. Nu i julhelgen så blir det paus med det men efter nyår blir det nya tag! Det har varit ett roligt år, trots några dödsfall. Men sånt är livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar