måndag 17 december 2012

Den bästa helgen

I fredags for vi och leka med Lucas. Theodor var överlycklig när han fick låna hans snöskotta. Wilma sov hela tiden när vi sen for in på en kopp té och pojkarna lekte så snällt med varandra! Riktigt skön dag det.
 På fredag kväll kom svärmor och svägerksan hit för att vakta ungarna när vi skulle iväg på bio. Tyvärr var det slutsålt när vi kom dit så det blidde ingen bio för vår del:( Men istället så delade vi en flaska vitt med svärmor och tittade på Svensson Svensson filmen "I nöd och lust". Det var riktigt trevligt det också:)
På lördag for vi allihopa in till stan och inhandlade den sista julklappen (vid närmare eftertanke så tror ja nog att vi ändå ska ha en till och jag kanske ska ha något åt Robin ännu), fikade och åt sen lunch på Subway innan vi skildes år och for hem igen. På kvällen såg vi på den andra sagan om ringen filmen som kom på tv. Och jag orkade se hela!! Fastän den höll på i 3½ timmar. Rullade julgodis och drack vin ur sugrör på samma gång;) 
På söndag, tredje advent, alltså igår så la vi ena ungen i pulka och den andra på rattkälken, Robins gamla som svärmor tog med, och så gick vi till ungarnas kusin. Det snöade och blåste ordentligt men det var riktigt mysigt att pulsa fram där i snön! Min nya jacka är världens varmaste så jag frös inte det minsta. Kände bara ren och skär lycka! Vi åt mat där, drack glögg och umgicks med släkten. Lite som en mini-julafton för alla kommer inte att vara samlade på den riktiga julaftonen. Inte för att alla var samlade nu heller men största delen:)
Inatt har ungarna hostat ganska mycket och vaknat om varann. Wilma har fått premiäranvända snorsugen och Theodor har pratat i sömnen. Tyckte att förstnämnda var lite varm inatt men nu är hon nog inte det. Hoppas att det går om till jul och att jag, om jag blir sjuk, blir frisk till helgen då jag ska ha kalas! 
Imorse såg det ut såhär och mitt mammahjärta smälter varje gång jag ser att de har glädje av varann, och det är ofta nuförtiden!
 Wilma har stått mera utan stöd i helgen men bara några sekunder åt gången. Tänk att hon faktiskt är född i år och redan är så stor:)
 Och här pågår en nästintill desperat jakt på julkänsla. Det går inget vidare fastän vi har det juligt här.
Idag tror jag att jag ska städa här så det blir så bra att ni får en genomgång av lägenheten! Låter det bra?:)

Och ja, en vecka kvar till julafton nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar