söndag 30 december 2012

Fyra från idag

Vi har varit på en liten släktträff till min farmor och farfar.  Jag sov bara fyra timmar inatt eftersom vi kom hem från bio först halv två och Wilma tog morgon redan sex så jag bestämde mig för att dricka kaffe fastän jag vet att jag inte riktigt tål det. Får skylla mig själv att jag mår illa nu då:/ Jag ska inte dricka kaffe! The Hobbit var för övrigt en riktigt bra film:) Vi åt vid Korv-Görans med våra relativt  nyförlovade kompisar (som vi tidigare på dagen var till på förlovningskalas och som också kom på bio med oss) och sen körde vi hem i snöstorm. Hur som helst, här är några bilder:)



Wilma håller på att somna nu, kusinen går och lägger sig nu och Theodor leker ännu för fullt. Lånade skidor och stavar åt Theodor från mina föräldrar och så köpte vi skridskor åt både honom och mig igår, hjälm och klubba finns här hos svärmor så de ska med till Vasa. Theodor pratar bara om att han vill spela ishockey med Lukas. Får nu se om de kan stå på skridskorna heller;)

Ikväll har vi inga planer alls, men jag vet en som ska gå och lägga sig tidigt och få sovmorgon imorgon. Jag! Imorgon ska jag och min "svägerska" (Robins brors fästmö, mamman till ungarnas kusin) till stan och shoppa på tu man hand:) Ska bli skojigt! Luncha tänker vi också göra där. Kanske inte har berättat det tidigare men de ska få en till bebis så snart har ungarna två kusiner:)

3 kommentarer:

  1. Vad fina dom är :) Och dom har alltid så fina kläder på sig (även om du inte syr dom själv ;-)
    Jag ska tänka på att inte gasa för mycket sen när jag ska försöka mig på att sy ett babynest :-)
    Vad mysigt att få komma iväg lite och gå på bio. Det lät nog dröja innan vi kommer iväg ;)

    Hoppas ni får en mysig nyårsafton.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Skidorna är dina egna! Du fick dem ju till 2-årsdagen. Det är dina småsyskon som har lånat dem några år, så vi får säga tack för lånet. Och lycka till, Theodor med både skidande och skridskoåkande! <3 mamma-mommo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, dömde va no nyare. Kanske införskaffa åt Rasmus?

      Radera