måndag 17 december 2012

16:e luckan

Jag får alltid ångest när jag ska köra bil. Jag kör alldeles för sällan men när jag väl kör så tycker jag att det är roligt och det går jättebra. Tror att min lilla "skräck" beror på att det inte är min egen bil utan Robins och jag vill inte ha sönder den. Dessutom så var jag ju med (orsakade) en liten olycka för snart ett år sedan när jag körde den. Kom till en rondell och där fick bilh*lvetet något fel så den stannade. Jag fick lite panik för bilar började tuta åt mig och så glömde jag att hålla ner bromsen och så krasade det till bakom mig och det hördes ännu mera tutande... Fick igång bilen och körde bort därifrån och stannade i rött trafikljus när bilchauffören bakom mig kom och knackade på rutan. Vi kom överens om att åka till en parkering en bit bort och den känslan jag hade är något jag aldrig mer vill uppleva! Sen när jag steg ur bilen så såg han att jag var höggravid så då blev han väldigt nervös och förklarade att det säkert inte är någon fara med bilen och att jag bara ska ta det lugnt. Som tur var så blev bara registerskylten på hans bil lite bucklig men inget annat. Där tror jag att Wilma i magen räddade mig från någon 100-lapp;) Men jag tror att det är p.g.a. det som jag ännu är nervös inför att köra bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar