torsdag 20 december 2012

Julmyser

Fortfarande förkylda, men Theodor verkar nog friskare idag och Wilma ligger en dag efter med symtomen så vi vågar oss nog in till stan imorgon, men inte till öppet dagis annat än för att hämta luvan. Nu sitter vi i köket med levande ljus tända på bordet och myser till frukostgröten:) Julmusik hörs från stereon och inga taklampor är tända. Julstämningen börjar smyga sig på.


Imorgon ska vi alltså till stan och inhandla lite saker inför julen. På lördag ska vi också till en butik och inhandla gott till mitt kalas eller min fest kanske man kan säga? Efter butiksbesöket far vi direkt norrut och kommer inte tillbaka hem före efter jul! Ungarna är hos mina föräldrar så länge jag har kalas. På söndag far vi till Terjärv och firar sen julafton där. På tisdag, juldagen, far vi tillbaka till mina föräldrar och äter julmiddag med hela halva släkten:) Sen vet jag inte var vi är när men på onsdag far vi hem igen. Sen är vi här två dagar och så norrut igen för att fira nyår och träffa kompisar:) 

Hur firar ni jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar