torsdag 27 december 2012

En sån där vanlig morgon

Ungarna vaknar när Robin far till jobbet. Theodor sätter sig genast ner på golvet med sin nya tågbana. Wilma kryper omkring med olika saker i munnen varje gång, leksaks apelsinhalvor, vattenflaskan osv. Och jag vaknar relativt utvilad idag! Kanske för att jag däckade i säng redan 10 igår efter en fullspäckad julhelg med morgonpigga ungar:) Vi har haft det riktigt roligt i helgen men nu ska vi slappa hemma innan det är dags att bege sig iväg sen på lördag igen. Imorgon far jag och ungarna in till stan på lite rea, men bara lite. Skridskor åt både mor och son ska införskaffas. Och vintervänliga sktövlar, såna som man kan ha i pulkabacken (tar inte dit mina nya klackar). Har spanat in ett par hängselbyxor åt Wilma vid Polarn o. Pyret men om de råkar vara på rea så är de nog säkert slut redan imorgon. Nå ett besök dit blir det säkert innan vi tar bussen hem igen. Tar det från morgonen så har vi hela dagen kvar hemma sen. 

Nu är grötar uppätna (och Wilma äter faktiskt löskigt mycket mat! Mer gröt än mig och så två smörgåsar på det, till frukost! Ska bli spännande att se hur stor hon är på ett års kontrollen.) så nu ska kläderna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar