lördag 29 december 2012

God morgon!

Wilma vaknade närmare sex än sju idag. Typiskt eftersom jag igår måste väcka henne lite före sju och idag skulle hon få sova när det är lördag. Blir alltid lika förvånad över hur mörkt det är på morgonen fastän klockan är halv 9! Men vi går mot ljusare tider nu:) 

Nu sitter vi som vanligt i köket och äter frukostgröt. Theodor äter utan kladd medan Wilma äter gröten för hand, utan sked. Hon äter mer gröt än mig och Theodor sammanlagt! Hungrig tjej det här:)

Vår helg är lite oklar. Min mamma har lunginflammation och behöver såklart vila för att hon ska bli bra så jag tror inte att vi sover där i helgen. Men hos svärmor så har de kanske maginfluensa vilket inte lockar:/ Nå vi ska i alla fall till våra kära vänner på förlovningskalas:) Och så får vi höra hur det är på magfronten sen. Vi vill inte ha magsjuka! Usch usch.Vi hade det ju i maj och det var nog något av det värsta jag varit med om. Hela familjen nere, förutom Wilma då som tur var. Vill inte ha det igen nu på ett tag. Varannat år verkar jag få det så vi hoppas att det dröjer mer än ett år till nästa gång nu!:) Men ligger det inte något i det? Att årets virus liknar förra årets så mycket att man kan vara immun?? *Önsketänkande*

Såg fram emot att blogga så mycket i morse när jag vaknade men nu har jag ju ingenting att skriva! Det har inte hänt någonting speciellt alls. Vi har ju bara sovit! Och igår kväll åt vi pizza. Och Wilma har förresten börjat somna snällt på kvällarna nu *peppar peppar*. Hon skriker bara när man lägger ner henne men innan man är ute ur rummet så är hon tyst:) Skönt det! Börjar vara riktigt lätt att ha två barn måste jag säga *ta i trä*. Nu får vi säkert maginfluensa alla fyra bara för det;) Tror nog att jag tar med datorn norrut den här helgen också. Vi är borta så länge, ända till tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar