lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedan

First things first.
Igår for vi med Wilma till tanklinik och visade upp henne. Som tur var så verkade inte tänderna ha tagit skada men om det vill sig riktigt dåligt så har de permanenta tänderna påverkats. "Strängen" som finns under överläppen hade gått av så därav den massiva blodmängden. Men fröken mår bra och får avstå från knäckebröd och hård tandborstning en tid.

Fick de absolut sista julklapparna inköpt. Hittade också strumpor åt Theodor, helfärgade svarta och vita. Sökte över allt men först vid Polarn o. Pyret hittade jag sådana. Köpte varsin halsduk åt ungarna därifrån också. Och så fick Wilma nya strumpbyxor för de jag hade köpt förra veckan eller så gick sönder redan i tvätten. Fanns bara storlek 86-92 kvar av strumpbyxor så jag hoppas att hon inte drunknar i dem! Hon fick tre nya bodies också. 

Igår morse vaknade Theodor ganska exakt två minuter innan Robins alarm kom på för första gången, halv sju. Idag vaknade han precis två minuter innan mitt alarm kom på, klockan åtta!
Vi har paketerat in de sista julklapparna och Theodor paketerade in sin bil som han tänker ge åt Mommo och Moffa, men jag är ganska säker på att han inte menar det på riktigt;)


Det låter så roligt när Theodor väcker Robin. Han säger alltid "Ässing, ässing" (Älskling) Varifrån har han fått det månne?:) Theodor är annars inne i en väldigt skrikit period nu. Han gapar på för fullt om något inte går som han vill, t.ex. om hans favoritprogram på tv tar slut. Vi brukar ju inte titta på tv så mycket men nu de senaste dagarna har vi gjort det. 

Nu ska jag rädda presentbanden från Wilma, packa ner allt, laga mat och sen ska vi fara iväg! Men hörni, gott folk, jag tar med datorn den här gången;)

3 kommentarer:

  1. kan nog hända att hon drunknar i strumpbyxorna, vår 1½-åring har max storlek 80 ännu, annars blir de allt för långa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får skrutta upp dem lite så går det nog säkert;)Men jag har nog med andra som hon kan ha, i rätt storlek, men de är inte lika fina:)

      Radera
    2. Jepp, de fungerar nog på henne!:)

      Radera