tisdag 18 december 2012

De utlovade bilderna





 Köket får ni senare.

Ungarna har vaknat lite inatt. Stackars förkylda små troll. Jag har också lite ont i halsen idag, men inget annat. Känner mig inte alls sjuk eller på väg att bli sjuk heller. Men sen till helgen blir jag säkert sjuk och så får vi säkert maginfluensa lagom till julafton. Positivt tänkande... Nä men vi ska hoppas att ungarnas förkylning går om snabbt och att vi vuxna inte blir sjukare än vi är, med ont i halsen.

Igår körde jag ett träningspass som jag inte gjort förut och det var riktigt skojigt (och tungt). Men idag har jag träningsvärk x30. Borde ha stretchat bättre, men bra att vara efterklok. Kändes ju inte alls jobbigt igår;) Det här med åtta pass före jul (med start från förra veckan) så kommer inte att bli av. kanske lite orealistiskt mål men jag är nöjd med de fyra pass som blivit av hittills. Kanske blir det något till ännu före jul. Men en sak som är konstigt (i mina ögon åtminstone) är att sedan jag började träna för ca en månad sen har gått UPP 1,5kg... Jag som aldrig går upp i vikt, förutom när jag är gravid (och det är jag inte nu). Jag äter mindre skräp (godis, chips, lemonad, skräpmat osv.),rågbröd istället för ljust och mera sallad och frukt med har alltså ändå gått upp! Snacka om omotiverande resultat. Inte för att jag strävar efter att gå ner i vikt men det betyder ju inte att jag vill gå upp. 
Några teorier??

Igår gjorde jag julgodis också (men jag åt bara ett) och la kristyr på pepparkakshuset. Vek kläder, slog in några paket och kämpade med Wilmas dagssömn. Tror att jag har henne att sova inne idag. Fastän hon aldrig brukar göra det men det är lite kallare idag och hon sov så dåligt igår. 
Ikväll ska vi på hemligt uppdrag och så ska vi antagligen få kaffebesök. 

(Och nu är det bara 7 minuter kvar tills julkalendern postas så det blir lite tårta på tårta igen...)

8 kommentarer:

  1. Vad fint ni fått det :-) Trivs ni bra nu då?

    Svar: Ja nog är det läskigt allt, när man inte vet HUR och NÄR och VAR det hela kommer att sätta igång. Jag får lite ont i magen bara av att tänka på det. Tommy jobbar 6 mil hemifrån just nu så OM värkarna skulle dra igång så vet jag inte om det finns tid att vänta på att han ska ta sig hem. Då får jag nog lov att ringa ambulans eller nåt :-/
    Men jag måste fråga dig: Hur länge hade du värkar hemma innan du åkte in nu med Wilma???
    Började det med den där klassiska mensvärken eller var det riktiga värkar direkt? Hur lång tid från att du kände något tills att ni åkte?
    När jag väntade Melody så vaknade jag på natten och skulle gå på toaletten. Då hade jag svag mensvärk. 7 timmar senare åkt vi in till sjukhuset och då var jag öppen tio centimeter. Men många omföderskor säger att de inte fått någon mensvärk utan de riktiga värkarna har dragit igång direkt...

    Hm...det är nervöst...det må jag säga.
    Men jag får göra som du skrev: ta en alvedon och en dusch och se om det släpper, annars är det väl bara att åka!!!

    SvaraRadera
  2. He e vanlit att man gar upp liti föst förrän man gar ner (å va har tu ti ga ner ens? :D ) Kan va att he e vätskon du har i kroppin, minns ti drick grömt. Tå utvecklas ju musklen mejr tå du tränar döm = di får mejr massa.

    Ja tycker ja far upp å ner hejla tidn på vågen fast ja tränar ofta å iter regelbundet å int na godis (förutom denhär vikon, jestas!). Vi e ju skapa så olika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aah, okej:) Har fösöka drick myki nu no:)

      Radera
  3. Muskler väger meir en fett (vann du nu sko ha na sånt gömt veit ja jo int?) så he e no säkert täför du gar åpp sko ja tro :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har lite svårt att tro at he sko ha hend na me mina muskler rej;)

      Radera
  4. länka gärna till träningsvideorna du använder :) Har skaffat en 5m hdmi kabel så nu jag äntligen förena tvn med datorn.

    SvaraRadera