fredag 27 januari 2012

Vecka 38+0

Det har nog hänt en del på två veckor. Magen är nog lägre ner nu.





Ny vecka igen och nu tycker jag nog att jag är färdig med det här att vara gravid för en tid framöver. Men det är ännu antagligen runt 4 veckor kvar tills ungen kommer. Läste att det är genetiskt från både mamman och pappans sida hur lång en graviditet är och både min mamma och svärmor har gått över tiden mycket så...
Hur som helst, inatt sov jag bättre än förra natten men jag vaknade och mådde ganska illa och det höll i sig ända tills i morse. Ont i revbenen, tungt att andas och ont i sidan där bebisen försöker trycka ut fötterna. Så är magstatusen idag. Försökte få Robin att ta magen idag men det gick inte riktigt;)
92% av alla bebisar föds mellan vecka 38+0 och 42+0. Får se om jag den här gången får höra till majoriteten. 4 veckor är inte alls mycket tid, men om magen ska vara såhär obekväm så kommer tiden inte att gå snabbt... Får hoppas att det bara var inatt som jag mådde illa och att det inte håller i sig.
Jag ska inte klaga för mycket nu. Måste spara något till övertids dagarna också;)

Idag har vi inga planer. Robin är på jobb så vi ska vänta hem honom och så kanske baka pizza ikväll.

Drömde om presidentkandidaterna inatt. Vem sjutton ska man rösta på?!

1 kommentar:

  1. Haha...nej att flyga nu är nog ingen bra idé ;)
    Tänk snart är det dags - snart är ni en familj på fyra :)
    Gud vad spännande!!!

    SvaraRadera