måndag 30 januari 2012

Sjuklingen

Theodor har fått en koja byggd åt sig. Hoppas att det ska rädda dagen för jag har inte riktigt orken till att göra så mycket. Tvn är också igång och lär vara det ganska mycket. Men Theodor är inte så jätteintresserad av den i alla fall.
Jag har bänkat mig i soffan men mjukisbyxor, stickade sockor och en tröja som är för kort (jag var inte medveten om det när jag tog fram den, men orka byta...)
Det här att vara sjuk och ta hand om någon på samma gång är inte helt enkelt. Tänk de som inte har barn hur lätt de har det när de är sjuka. Tänk att få sova när man vill! Som tur är så har jag sovit mycket inatt:)
Att dessutom vara höggravid, förkyld och hemmamamma det är något som nästan blir för mycket för en. Den stora magen gör att jag får ont i alla kroppsdelar förutom huvudet. Och nu har förkylningen attackerat mitt huvud så hela jag är obekväm. Men jag har inga sammandragningar så värre skulle det kunna vara;) Och om jag inte mins helt fel så hade jag en sista förkylning innan Theodor föddes också. Tycker att jag känner igen det här att jag är lite lättad att beräknat datum är först nästa vecka. Tills dess ska vi väl förhoppningsvis hinna bli friska allihopa:) Jag är i sämst skick nu. Robin är lite förkyld och Theodor hostar liiite, men han räknar jag inte som sjuk (men han får gå med pyjamas på i alla fall).

Försöker komma på något som jag vill äta. Med min sjuka hals är det inte det lättaste. Har hallonsoppa i kylskåpet som blev köpt med tanke på förlossningen men jag tror nästan att den kommer att öppnas idag istället. Går ju alltid att köpa mera. Och här lär det ändå inte komma någon bebis på åtminstone 3 veckor, tror jag:p Längtar till fredag när jag antagligen får veta hur stor bebisen är:) Gissar på 3,4kg kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar