söndag 1 januari 2012

Min BB väska

På begäran;)

Från sjukhusets sida vill de att man ska ha med inneskor, rådgivningskort, personliga hygienartiklar och egna kläder som man kan ha på avdelningen om man vill. I min väska har jag packat ner
  • Rådgivningskortet
  • Sandaler
  • Morgonrock
  • Trikåbyxor som är ganska tajta (bra att ha under sjukhusets vackra "nattlinnen" så att bindorna hålls på plats bättre efter förlossningen)
  • Strumpor (sjukhusets strumpor är inget annat än rör av tyg)
  • En tjockare tröja
  • Amnings BH
  • Amningsinlägg (det glömde jag att ha med senast, men inte den här gången!)
  • En tröja att ha på vid hemfärden
  • En bok
  • Tandborste och tandkräm
  • Hårborste

Åt bebisen har jag packat ner:

  • Tjockare fleecehalare
  • En stickad halare
  • Sparkbyxor
  • Body
  • "Strumpbyxor"
  • Strumpor
  • Tunn mössa
  • Tjockare mössa
  • Tutt(napp)
  • Filt

Och så ska kameran med och något gott att äta. Babybilstolen får Robin ta med sen när vi ska hem. På avdelningen använder jag mest sjukhusets kläder åt mig och endast sjukhusets kläder åt bebisen. Onödigt att smutsa ner egna när det finns där:) Men om man vill kan man såklart ta med mera kläder åt bebisen. Ja, min telefon ska såklart också med. Men mycket utöver det behöver man inte. När man googlar på bb väska listor så kommer det upp långa långa listor med saker att ha med men det mesta är ganska onödigt tycker jag. Om jag skulle ha en större väska skulle jag kanske packa med en massa onödigheter också men nu har jag en ganska liten en så det ryms inte mycket extra. Och det är ju inte fråga om många dagar och dessutom bor vi så nära att det går bra att åka hem efter om man glömt något:)

(Theodor är riktigt gnällig ikväll... Han somnade ändå ganska snabbt men nu gnäller han från sängen igen efter endast en timmes sömn. Får se om vi håller på att bli sjuka här eller om det bara är ännu en jobbig period.)

3 kommentarer:

  1. Tack! Jag har BF 3 februari och har (hjälp) inte riktigt tänkt på BB-väskan än. Men nu måste jag nog skärpa mig. När storasyster föddes för tidigt hade jag i all hast bara kastat ner nåt i väskan och jag saknade en del nödvändigheter väl framme. Det får inte ske den här gången. Dock rullar tvättmaskinen med bebiskläder för fullt, så lite har jag börjat på.
    Själv är jag hemma från (och bor ännu) i din hemby. Men vi är nog antagligen i så pass olika åldrar att jag inte får placerat vem du är :)

    SvaraRadera
  2. Datorn va en räddning fö me ti ha mee. Men vi va ju så läng vi å. :)

    SvaraRadera
  3. Ja har internet på tilifon ja så ja klarar me utan datorn:p

    SvaraRadera