tisdag 17 januari 2012

Då och nu

Många frågar om mina graviditeter har varit olika eller likadana, för att kunna gissa om vi får en pojke eller flicka. Jag tror inte riktigt på sånt skrock men det är ändå lite roligt att spekulera. Med Theodor hade jag typiska flick"tecken" fastän jag hade pojkmage och vi visste att han var en han. Nu har jag ännu tydligare pojk"tecken" tycker jag.
Till exempel något så fånigt som håret på benen. Men Theodor märkte jag ingen skillnad men nu växer det nästan inte alls.
Med Theodor tappade jag en massa, och då menar jag faktiskt en massa hår men nu har jag inte tappat mer än normalt.
Randen på magen så var mycket högra och tydligare när jag väntade Theodor än vad den är nu.
Och illamående var jag hela tiden med Theodor men nu var det mest i början och då kunde det vara riktigt kraftigt.
Den här bebisen sparkar mera än Theodor gjorde och jag har mycket obekvämare nu än då.
Hjärtljuden är längre nu än med Theodor.
Det är de största skillnaderna mellan mina graviditeter. Ska bli spännande att se vad det blir, men jag gissar på en pojke:)

Gissa gärna ni också vad ni tror att det blir, när h*n kommer ut och hur stor h*n är. Roligt med gissningar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar