måndag 9 januari 2012

Frukostperiod

God morgon, från datorn den här gången:)
Jag är inne i en mer intressant frukostperiod. Ibland orkar jag inte äta frukost alls själv, men nu de senaste dagarna har vår frukost bestått av rostat bröd med både ost och julmedwurst, apelsinjuice och en skiva honungsmelon. Ja och så en kopp hallonbladsté åt mig:) Smarrigt! Lite konstigt bara att vi här i huset äter frukost klockan 11. Men Theodor sov faktiskt till över 10 även idag.
När han skulle somna igår så var det ganska jobbigt, men det gick. 1½ timme tog det. Först är han bara skrattig och busig i ca en timme, sen blir han skrikig och till sist måste man lugna ner honom genom att ha honom i famnen och efter det så somnar han i sängen. Igår trodde jag nästan att det skulle lyckas på första försöket för han verkade såå trött men tydligen inte. Han kommer inte att sova alls idag på dagen så det blir säkert nattning 8, senast.

Idag har vi inga stora planer men Robin har lååångt skoldag och slutar först efter 5 så vi har tid att fördriva. Funderar på att gå ut en stund här efter frukosten innan Theodor blir trött igen för då ökar sannolikheten att han ska börja äta snö:p

Usch, bebisen skrämde mig verkligen i morse. H*n sov säkert djupt för det tog många långa minuter innan h*n började sparka. Läskigt. Igår fick h*n fnatt och rörde sig jättemycket på kvällen när jag drack kall Coca-Cola och just nu har jag nog en fot i sidan:p Men jag är fortfarande fundersam över hur h*n ligger. Igår var det rörelser precis över allt, mycket nertill också men det kan ju vara händer. Nå, imorgon är det dags för sista läkarbesöket så då borde jag får veta säkert hur h*n ligger.

Theodor kan för övrigt säga alla bokstäver i alfabetet förutom R, X och W märkte jag i morse:) Nu ska jag äta klart här. Hoppas att ni får en riktigt fin dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar