tisdag 31 januari 2012

Potträning

Jag hade egentligen tänkt vänta till sommaren med potträningen eftersom Theodor inte alls över huvudtaget velat sitta på pottan. Nu har vi i alla fall börjat ha honom på pottan nästan varje morgon. Han sitter gärna där nu och länge! Fastän det oftast inte kommer något så kan han bra sitta där en halvtimme ensam med någon leksak. Idag var jag faktiskt så lat(sjuk) att han fick sitta på pottan i vardagsrummet framför tv. Och det gav resultat:) Men han säger ju inte till själv när han är nödig så vi tar det inte så allvarligt den här potträningen. Men bra om man sparar en blöja nu som då:) Tror att det kommer att bli lite sämre med pottanvändningen sen när bebisen kommer men som sagt så känner vi ingen stress över det.

På tal om bebisen så håller h*n på att sparka sig ut genom sidan av magen igen. Det gör riktigt ont ibland! Undrar riktigt vem det är som vi snart ska få träffa:) Spännande tider det här nu! Tänk att vi inte ens vet om det är en pojke eller flicka men om en månad kommer det antagligen att kännas som att h*n alltid varit hos oss! Jag tror starkt att det är en pojke till. Blir väldigt förvånad om det är en flicka, men lika glad vad det än blir såklart:)

Nu känner jag mig mycket friskare igen. Det är så från och till! Men ett stort glas hallonsoppa kan inte göra något värre:) För varje dag som går är jag närmare att bli frisk. Positivt tänkande:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar