lördag 31 december 2011

Året 2011

JANUARI
Vi började året med att packa ner alla våra saker i flyttlådor och flyttade från vår lilla tvåa på Kyrkoesplanaden till en radhustrea utanför stan.

Theodor lärde sig att stiga upp i sängen och började också att ta sig fram på golvet.
FEBRUARI
Hela februari gick egentligen ut på att installera oss i nya lägenheten. Vi köpte en massa nytt t.ex. soffor, tvättmaskin, resevagn, möbler från Ikea. Hur vi hade råd med det är jag inte helt säker på, men glad att vi hade det är jag:)
MARS
Vi hängde mycket vid öppet dagis och i stan och njöt av att våren var på kommande
APRIL
I mitten av april blev jag bortrövad av mina vänner;) En helt fantastisk möhippa hade jag (förutom att jag var sjuk vilket gjorde mig lite tråkigare).
MAJ
Hela maj bestod mest av bröllopsplanering. Och den 28 maj sa vi ja till varandra:)
JUNI
Den 1:a juni blev Theodor hela ett år! Det firades såklart med kaka:)
5 dagar senare fick vi den glada nyheten att vi skulle bli en till i familjen:)

JULI
I början av juli for vi ner till Helsingfors och hälsade på mina morfäräldrar. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av resan så bra som jag gjorde, men illamåendet hade lite gett med sig så det gick över förväntan.
Och det var varmt. Men jag var allt för slut för att orka göra något så Theodor fick mest bada på gården.
Trodde aldrig att jag skulle överleva sommaren så dåligt som jag mådde. Men sen kom...

AUGUSTI
Och med augusti kom vecka 12 och det första ultraljudet. Helt underbart att få bevis på att det faktiskt fanns något i magen:) Det beräknade datumet förblev 10 februari.
SEPTEMBER
I september började jag känna mig som människa igen och orkade hitta på saker med Theodor. Vi började besöka öppet dagis igen, vara ute mera och jag började intressera mig mera i hushållssysslor. Och Theodor fick en liten kusin:)
OKTOBER
Drömde mig tillbaka till bröllopet och publicerade en hög med bilder på bloggen.
Annars gjorde vi inte så mycket speciellt. Hjälpte Theodors farbror att flytta, njöt av det varma höstvädret och spenderade mycket tid vid öppet dagis.

NOVEMBER
Tillagade mig första julmiddag någonsin!
Firande ½ år som gifta. Väntade på snön. Längtade efter julen. Och såklart många besök till öppet dagis.

DECEMBER
I december julpysslade jag som aldrig förr och Theodor fick också hjälpa till.
Det blev en hel del julstress och det är ganska skönt att ha det över nu:)
Nu ska vi bara förbereda oss inför bebisens ankomst hela januari och inte stressa med något alls:) Det har varit en riktigt härligt år med både bröllop och bebisbesked:) Hoppas att ni har haft ett riktigt bra år och att 2012 blir lika bra!

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar