onsdag 14 december 2011

Mammaledig

Idag är första dagen på min mammaledighet. Det känns inte alls annorlunda mot vad vårdledigheten var förutom att FPA inte har kommit med beslut om jag får några pengar för att jag är hemma med Theodor. Min näsa rinner ännu och jag har träningsvärk i benet. Imorgon är det antagligen det andra benets tur. Jag har haft spända lår de senaste dagarna också. Har ingen aning om vad jag har gjort för att förtjäna det, men det går säkert om så småningom.

Theodor sov till 10 ungefär idag och hans pappa är hemma. Han har en hel del skolarbeten som ska göras. Jag har tänkt att vi kanske ska baka pepparkakor och bullar idag. Får se:)

Igår gjorde vi det här

Och i förrgår såg Theodor så här rödbrusig ut efter 1½ timme i snön:)
Vi försökte befria verandan från lite snö:p
Och just nu så äter vi frukost och Theodor dricker ur mugg, utan lock. Har tänkt börja träna mera på det:)
Igår på stan köpte jag långkalsonger, vanliga kalsonger och två pyjamasar åt Theodor så en tvättmaskin borde jag få igång idag också. Känner mig ganska pigg idag så förhoppningsvis får jag något gjort;) Hoppas att ni alla får en riktigt skön dag! 10 dagar kvar till jul:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar