onsdag 7 december 2011

Långhelgen

Sådärja! Ungen är i säng, maten är uppäten och självständighetsbalen från -68 snurrar i bakgrunden. Perfekt bloggtillfälle! Och vi börjar med fredagen.

Bilresan dit gick bra för Theodor sov hela vägen om jag inte mins helt fel. Han fick vara vaken länge i hopp om att han kanske inte skulle komma på att vakna redan 6 på morgonen dagen efter. Hans morbror byggde en koja åt Theodor...
...och Theodor var överförtjust:)
På lördag var jag till frissan och klippte håret, men det har jag ingen bild på. Sen körde vi till Kokkola där vi shoppade lite. Bl.a. en mjuklift till syskonvagnen blev det från babycity. De hade en likadan vid babystyle i Vasa men tanten i butiken där var så otroligt oengagerad och snorkig så jag köpte den hellre från Kokkola (och tanten i butiken där kände igen oss från när vi var där och köpte barnvagn åt Theodor för 2 år sedan!). Vi fick den dessutom några € billigare:)
Sen for vi till Sara och hälsade på:) Roligt att träffa dem igen efter en lång höst.
Till HalpaHalli hann vi också vara men jag hade glömt bort vad vi skulle köpa så vi köpte bara onyttigheter;) Sen bar det av till svärmor där vi tillbringade lördagskvällen med trevligt sällskap och monopol. Theodor somnade lite över 12 och jag lite över 2. På söndagen gjorde vi ingenting och på måndagen for vi till Kokkola igen och handlade lite julklappar:) Sen tillbaka till svärmors och så sov vi där.

På tisdag, självständighetsdagen, var vi på julgröt till Merjärv byahem. Theodor åt jättemycket gröt medan jag bara fick ner lite (biverkning av att bebisen blivit ganska stor i magen min).

Supersöt pepparkaka hittade jag på fatet också:)
Sen for vi tillbaka till mina föräldrars och Theodor fick låna sin morbrors bil;)
Och vi gick ut i snön. Theodor var inte så förtjust i att få snö i ansiktet först men sen fick jag nästan inte in honom tillbaka;) tur att han blivit frisk i alla fall men hans stackars mamma fick gå ute och hosta bredvid honom. Kossorna hälsade vi också på:)

Och på kvällen firade vi min och min lillebrors födelsedag med släkten. Riktigt trevligt men vi stannade inte länge eftersom vi hade bilresan hem kvar.

Theodor sov till 9 varje morgon under "resan". Jag fick födelsedagspresenter, bl.a. den här
Så nu ska här bakas:) Men inte ikväll.

Inatt sov Theodor inte bra. Han vaknade kl. 3 och skrek. Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till men gav honom lite välling. När den var slut så skrek han till några gånger men somnade ganska snabbt ändå. Phu! Ville INTE ta morgon redan 3. Idag har vi spenderat hela dagen vi öppet dagis och så har vi handlat lite på stan. Jag har stickat en hel del men just nu så krånglar det så jag är inte helt motiverad... Men ska snart ta i tu med krånglet igen.

Ja, det var vår långhelg det. I morgon står rådgivningsbesök och läkarbesök på schemat. Och om inte isen smälter bort drastiskt under natten (det är verkligen halt över allt) så hamnar vi att gå dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar