måndag 19 december 2011

Stressad mamma

Bara Theodor skulle somna nu skulle det vara så skönt! Just nu så gnäller han i sängen, men om det går som det brukar gå så kommer han att somna riktigt riktigt snart. Då ska jag se på tv på "mina" två program "En babynerättelse" och Holby City. Och så ska jag äta godis. Och vila med benen högt på soffan. "Träningsvärken" i mitt vänstra ben har inte gett med sig under natten vilket är ett stressmoment. Dessutom har jag flängt omkring i huset hela förmiddagen. Plockat i och ur diskmaskinen, satt på en maskin tvätt, lagat mat, matat Theodor och mig själv. Och det var ganska så jobbigt att böja mig ner och kika in i ugnen var och varannan minut med en stor bebis i magen och med mitt vänstra ben nästan ur funktion. Är överlag lite småstressad och på dåligt humör idag. Men det brukar bli bättre. Vet inte riktigt hur julafton kommer att se ut för vår del så jag ställer inte in mig på något alls så kan det väl inte bli sämre:p
Theodor har börjat snora liite nu, igen. Hoppas att det inte blir värre. Det var ju just som han var ordentligt förkyld och jag har precis blivit bättre, men snorar ännu. Imorgon är det julfest på öppet dagis:) Och på onsdag rådgivningsbesök. Och på torsdag kalas. På fredag smälter all snö bort. Och på lördag ska vi köra nästan 200km. Det ska vi på torsdag också, men bara 150 då.
Blev lite av ett klagoinlägg men jag har så mycket negativt och stressande på hjärnan nu så någonstans måste det ut. Om bebisen skulle vända sig skulle det ta bort en stor procent av stress-funderingarna. Och om jag skulle få veta hur julafton ser ut. Var vi äter, hur många gånger vi äter, om vi ska fixa något med maten, var vi öppnar våra julklappar, ska vi gå eller ta bil osv. Nä idag är ingen bra dag men ungen har tystnat, jag har fått skriva av mig lite och "mitt" program börjar om några minuter.
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar