torsdag 8 december 2011

Rådgivningsbesök vecka 30+6

Tungt att gå dit! Vi blev lite sena så jag gick snabbt och var helt slut när vi kom fram.
Allt verkade bra med både mig och bebis i alla fall. Vikten har ökat nästan 3 kg från inskrivning, blodtrycket lågt som vanligt, järntabletter behöver jag inte ens tänka på och hjärtat slog fint i 158. Det brukar inte vara så högt men det varierar ju. Magen växer men inte jättemycket. Men kurvan ser hittills ut som med Theodor. Det enda som är lite dåligt är att bebisen ligger i säte. Men h*n har ännu 4 veckor på sig att vända sa barnmorskan. Jag har alltid haft på känn att den här bebisen kommer att ligga i säte och att jag kommer att bli snittad. Jag vill verkligen inte det och bebisen har hur mycket tid som helst på sig att vända så jag är inte så orolig ännu, men det är en känsla jag haft hela graviditeten och hittills så ser det inte helt bra ut. Men förhoppningsvis så vänder h*n på sig eller så får läkare vända på honom/henne. Hos läkaren var allting bra också. Hon lyssnade på mina lungor också eftersom jag hostat så länge men allt lät riktigt bra så ingen panik där inte:)

Det gick för övrigt mycket bättre att gå hem än dit! Riktigt skönt väder ute idag! Inte slaskigt, men inte kallt och det blåser inte. Men resten av dagen stannar vi nog inne för min förkylning måste ge med sig snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar