onsdag 14 december 2011

14:e luckan

Direkt efter frukosten idag började vi baka. Först i tur var bull-degen och Theodor hjälpte till så duktigt:)
Att baka ut lussebullarna gick inte riktigt lika bra, men några "Theodor-bullar" fick vi nog:) Mina blev lite för stora, men goda.

Sen stod pepparkakor på tur...
...och det tog inte många sekunder innan första biten flög in i munnen på Theodor;) (Har har för övrigt också kommit på att ma kan äta snö efter att han föll med ansiktet före i förrgår...)
Sen gjorde jag eget smör och så gjorde jag julgodis. Theodor sov så länge och sen på kvällen så tryckte vi in nejlikor i apelsiner så nu doftar det gott här:)
Men Theodor förstod inte helt och håller vad man skulle göra så han smakade på en apelsin;)
Utöver det har jag tvättat och hängt upp två maskiner byke, lagat mat och pannkaka, paketerat in julklappar och sytt klart en julklapp. Jag ger mig själv 10 poäng för den här dagen! Trodde aldrig att jag skulle orka göra så här mycket på en dag, men det hade sitt pris för jag är ganska slut nu. imorgon ska vi till öppet dagis igen:) Och så ska vi till KapAhl för de hade glömt fast ett tjuvalarm i Theodors långkalsonger... Mjölk behöver vi också. Nu tänker jag gå och lägga mig. Gonatt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar