måndag 21 november 2011

Tradition

Jag blir lika rörd varje år när jag ser hur många Vasabor som kommit till torget för att se på julöppningsfyrverkeriet. Trots att alla bara står och tittar uppåt så känns det som att det finns en gemenskap där. Det har blivit till en tradition att vi far in till torget och tittar på raketerna på julöppning och det är en mycket trevlig tradition som vi har börjat med, alltså det är inget som vi fått med oss från våra föräldrar som så många andra traditioner. Theodor tyckte mycket om fyrverkerierna:)

Igår kväll var mina föräldrar och min lillebror hit. Theodor var överförtjust och går ännu idag och frågar vart "offa" har tagit vägen. Men han somnade i alla fall snällt igår och det blev inte mycket skrik när gästerna for hem.

Det började snöa ganska mycket igår kväll men idag är marken grön åter igen. Måste erkänna att det nog var lite kallt igår när det blåste och var några minusgrader. Så att det nu är lite varmare gör inte mycket. Den första snön har jag ju sett nu så nu är det inte lika bråttom med resten;) Men på julafton ska det vara snö!

Theodor har de två senaste nätterna skrikit till vid 5, men sen somnat om. Misstänker att den sista hörntanden är på väg upp nu för han tuggar ovanligt mycket på kissekattens tassar... Och till er som är avundsjuka på att Theodor sover så länge kan jag berätta att han nu verkar ha ändrat sig, igen;) I morse vaknade han ca halv 8.

Tänk att det är lillajul den här veckan och att jag är i vecka 30+0 nästa vecka! På torsdag åker min man på kryssning med pojkkompisarna. Hur vi ska klara oss utan honom i lite mer än ett dygn blir spännande att se:p Nå, det är ännu några dagar dit och jag ska tvinga honom att köpa fina souvenirer åt oss från båten:D (Alltid se allt från den ljusa sidan;))

Nu ska jag äta upp min gröt som kallnat och sen ta bild på vårt nyaste tillskott;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar