tisdag 8 november 2011

Rådgivningsbesök vecka 26+4

Allt bra med både mig och bebisen. SF måttet har planat ut lite nu, likadant som det gjorde med Theodor i början så nu är jag på samma magstorlek som när jag väntade honom. Blodtrycket lågt, vikten har gått upp, hjärtljud 140 och livmodertappen opåverkad trots att jag haft sammandragningar som gör lite ont:) Ska lämna ny urinodling p.g.a. GBS så får vi se om det blir en antibiotikakur eller inte. Måste nog säga att min barnmorska är jättetrevlig och läkaren var nog den trevligaste läkare jag träffat! Och båda berömde de Theodor att han var så duktig och snäll:) han uppförde sig faktiskt över förväntan. Tror att det är bra att han får följa med på sånt här så lär han sig lite hur man uppför sig i olika situationer.
Så imorgon blir det nog öppet dagis för vår del, via sjukhuset och fpa. Fick tre, jo tre, brev från fpa för någon dag sedan. Två av dem var trevliga men det sista så ska jag ansöka om vårdbidrag för Theodor igen. Men jag har ingen aning om vad jag får/ska ansöka om och från och med när. så jag tänker gå in dit och så får de fylla i pappren åt mig. Bäst så.
Idag har vi inga stora planer. Jag mår lite halvkonstigt så ska nog slänga mig på soffan en stund med ett glad juice. Theodor ska så småningom i säng också men han får nu leka en stund till:)

1 kommentar:

  1. Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda vilken bakgrund man än har:)
    Jag har just nu 400-600 unika läsare dag och jag får ofta mail av personer som vill berätta hur mycket de uppskattar min blogg.
    Jag har många mammor som läser min blogg och tänkte visa min uppskatting för dem genom att göra en stor tävling med en goodiebag med mamma/barn prylar som pris och jag undrar om ni vill vara med och bidrag med något pris till denna goodiebag?
    Ser fram emot erat svar!
    mvh joanna Halvardsson
    Bloggen hittas på www.domkallarmighannes.com

    SvaraRadera