torsdag 17 november 2011

Mamma i pyjamas

Förkylningen verkar ha hittat mig nu. Lite ont i huvudet och ryggen. Och så fryser jag också. Fick i alla fall Theodor i säng nu så förhoppningsvis får jag vila i två timmar nu:) Känner mig inte jättesjuk men om jag vilar nu så kanske det inte blir värre. Har fått exakt ingenting gjort här i hushållet idag... Men det är ingen panik, ännu.
Theodor var inte glad att bli lagd i sängen idag men så fort jag försvunnit ut ur rummet så tystnade han och jag misstänker att han redan sover. Jag är nöjd att vi tog bort nappen och att han nu återgått till den gamla vanliga dygnsrytmen:) Nästa hinder blir att börja med riktig säng nu inom några veckor. Lär bli en lång månad innan det fungerar också. Men sen tänker vi inte börja med några ändringar. Blir i och för sig en ganska stor förändring när hans lillasyster/lillebror kommer... Men det är lång tid kvar dit ännu;) Potträning har vi inte som någon prioritering här hos oss ännu. Lider inte så mycket av att byta blöja på honom och vi har golv som inte tål vatten så en unge som kissar ner sig är ingen hit i den här lägenheten...
Vi har kommit fram till att Theodor högst antagligen får ha sitt rum för sig själv så länge vi bor här. Vi kommer att ha lill*n i vårt sovrum. Blir nog bäst så tror jag. Vi.
Känns helt overkligt att vi kommer att ha ett till barn om bara ca 3 månader! 85 dagar kvar till beräknat datum så det borde inte vara mer än 100 dagar kvar före bebisen är ute:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar