fredag 25 november 2011

Julmat

Vi kom just hem från butiken. Har hunnit packa upp och lagt Theodor i säng.
Tror inte att jag någonsin spenderat så lång tid vid Citymarket som jag gjorde idag. För det första var jag inte helt säker på vad jag skulle köpa. Och sen när jag kom fram till något så gällde de att hitta det. De höll på att flytta omkring saker och lägga till en massa produkter så det var ganska så rörigt där. Och så ser man priserna på julmaten. Svindyrt! Har just köpt en pytteliten julskinka för ca 15€ och en morotslåda kostade 4€! De förstår att ta betalt för julmaten eftersom folk köper i alla fall. Nå, fick handlat hem god mat nu:) Men när jag skulle hitta en lillajulklapp åt Theodor gick det inte lika bra. Vi hade tänkt köpa en bok åt honom men av alla ca 50 barnböcker de hade där var en svensk och det var en "mitt första år"-bok att fylla i och det var ju inte en sån bok vi hade tänkt köpa. Allt annat var på finska så tummen ner för Cityarkets bokurval! Det blev ett mumin sifferpussel i trä istället, vilket han nog kommer att tycka om:)
Jag är alltid lite nervös inför att köra bil. Det känns jobbigt att köra när jag inte kär men när jag sitter i bilen är det inga problem:p Också idag gick det bra att köra och Theodor somnade i bilen på väg hem:p Nu ska jag äta Polly och titta på tv:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar