tisdag 15 november 2011

Blandade känslor

Idag har jag shoppat. Hittade en massa fina saker som inte är helt onödiga. Så jag är nöjd. Men på samma gång så är jag lite ledsen över att en del av mina stackars pengar försvann:/ Men det får man ta när man shoppar;)

Vi hämtade ut mammalådan och Theodor lekte bil med lådan som lådan kom i:)
En ny julduk till vardagsrummet och matchande bordstabletter till köket fick också komma till oss.
Och pepparkaksformar i plast på rea fick Theodor.
Lite smått och gott och juligt. Speciellt nöjd är jag med siffrorna som man kan fästa på ljus, från Claes Ohlsson för 1,95 €!
Mammalådan:) Riktigt bra saker i den i år. Några plagg är samma som i Theodors låda men de flesta är olika.
Den här söta bodyn köpte jag åt lill*n från Polarn o. Pyret i storlek 56.
H&M bojkottade jag nästan helt idag för de har ju inga kläder i storlek 86! Eller det finns några få plagg på babysidan som börjar kännas lite för baby för Theodor men barnsidan så hade inte ett enda plagg i storlek 86 trots att det stod på skyltarna att det skulle finnas från storlek 86... Så jag for till Kapp-Ahl istället och köpte den här snygga skjortan och (äkta) slips.
Och så matchande byxor till. Visst blir han fin till julen nu?:) Nya strumpor fick han också men det är svårt att hitta strumpor i storlek 22. Det är inte meningen att barn i hans storlek ska ha kläder, tydligen.
Och det var tydligen fantastiskt roligt att packa upp mammalådan tyckte övertrötta Theodor som bara sovit ca 10 minuter under dagen.
Trots H&M bojkotten så köpte jag hem två "tuber" att ha under andra kläder för trots min lilla mage så börjar tröjorna bli för korta. Beror väl på att jag har så lång överkropp så de är lite just och just när jag inte är gravid. För övrigt så har gravidkläder en tendens att inte passa mig, eftersom jag är så lång. Alla kläder tycks vara gjorda för korta gravida med hög och stor mage.
Första hjälp kursen gick bra. Lärde mig en del nytt men det mesta visste jag redan. Men bra med en uppdatering:) Synd bara att en del av informationen tydligen är gammal. En hel del av "reglerna" har ändrats det senaste året och det visste inte kursdragaren av.

Dagen har varit hektisk. Något program hela tiden! Så fort vi kom hem fick jag börja med maten så datorn kom på först nu, efter maten. Och nu är bastun igång så snart ska vi "basta":p Theodor somnade helt utan gnäll idag:) De senaste dagarna har varit riktigt sköna. Theodor har varit glad och snäll och jag har varit pigg och haft motivation till en massa olika saker. De e gött å leva nu;)

7 kommentarer:

  1. Exakt samma skjorta och byxor som dina systrar och jag hade tittat på i Jakobstads Kapp-Ahl! :) mamma-mommo

    SvaraRadera
  2. Var tuberna från h&m? isåfall vad kostade dom? :)

    SvaraRadera
  3. Åh fina magen :)
    Vad är mammalådan för något??? Är det något special ni har i Finland? Vad är det i den? bara kläder?

    SvaraRadera
  4. Tuberna var från H&M och man fick en svart och en vit för ca 13€.

    Här i Finland får man välja om man vill ha mammalåda som innehåller de viktigaste sakerna för barnskötsel eller 140€. Superbra system:)

    SvaraRadera
  5. Vad var det för mammalåda?
    (svara gärna inne i min blogg, glömmer bort vart jag kommenterar)

    SvaraRadera