fredag 12 augusti 2011

Vecka 14+0


Ny vecka, ny magbild:) Vet att jag tjatar om det här och kommer att fortsätta tjata om det men tiden går verkligen snabbt fram nu! Hinner inte riktigt med. Nu plötsligt är det bara 26 veckor kvar! Inte alls länge kvar tills jag är halvvägs ju:p Den här magbilden är tagen på morgonen också. Syns inte så mycket men jag blir ju inte så jättestor när jag är gravid heller så.Här är min viktkurva hittills. Och här är viktkurvan med Theodor.Ganska lika hittills, men jag startade på ett kg mera den här gången. Den är jämnare nu:p

Mellan morgonmål och lunch orkar jag nästan ingenting. Det är bara så. Inte gå mycket i alla fall. Men annars på dagen så orkar jag nog vara som vanligt:) Med undantag att jag måste ligga ner lite mellan tuggorna när jag äter, så jag kräver två stolar;) Har faktiskt fått må oförskamt bra under den här graviditeten! (Om man bortser från några spyor)

Annars, är det möjligt att känna bebisens rörelser så här tidigt?! Känner fladder i livmodern nu som då när jag ligger ner och har ingen aning om vad det skulle vara annars men jag tycker att det låter vääääldigt tidigt... Med Theodor hade jag moderkakan i framvägg så jag kände ju inte mycket och han var så lugn i magen (och är det nu också) men nu har jag moderkakan i bakvägg så kanske??

Tack för alla kommentarer angående halare! Det lutar nog mot en "fleece" halare. Hittade en vid Lindex igår som jag tyckte om och var lite tjockare än H&Ms så den kanske det blir:) Då är frågan bara, storlek 56 eller 62...

3 kommentarer:

  1. Säkert er e möjligt, men ja tycker no å e låter liti tidit, men va veit nå ja :D annos kanski e bara "bubblor" känns som ja sko ha nan som bökar å på i magan nu som då å fast ja it ens e gravid så :p

    SvaraRadera
  2. He sko jag annars tro at he e, men tå e känns i livmodern så ere lite mystiskt:p Nå, inom några viko borde ja veta säkert:)

    SvaraRadera
  3. Jag tror nog man kan börja känna nåt smått redan kring 14 veckor. Det gjorde jag i alla fall, kände första sparken med Ivar redan v 16 och denna gång i v 15, och innan dess kanske en vecka smått fladder om kvällarna när man lade sig ner. Konstigt om tarmbubbel sku komma varje kväll när man lägger sig ner men int annars...?

    SvaraRadera